Procedury bezpieczeństwa


1. Cele procedur:

  • zapewnienie bezpośredniej i stałej opieki oraz bezpieczeństwa dzieciom podczas ich pobytu podczas zajęć;
  • zapewnienie profesjonalnych działań pracowników i terapeutów gwarantujących poszkodowanemu dziecku prawidłową opiekę;
  • ustalenie zasad organizowania zajęć poza salami terapeutycznymi;
  • dostosowanie metod i sposobów oddziaływań do wieku dzieci, ich możliwości rozwojowych z uwzględnieniem istniejących warunków.

2. Zakres procedury:

Procedurze podlegają zasady organizacji zajęć i zabaw dzieci podczas zajęć terapeutycznych, turnusów.

w ogrodzie przedszkolnym oraz podczas spacerów i wycieczek.

3. Podstawa prawna

4. Osoby podlegające procedurze:

1. Z procedurami bezpieczeństwa zostają zapoznani wszyscy pracownicy Akademii Słuchu, w tym terapeuci oraz Rodzice.

2. Procedura dotyczy terapeutów, fizjoterapeutów, logopedów, psychologów, pracowników Akademii Słuchu, rodziców/opiekunów prawnych dzieci odbywających zajęcia organizowane przez Akademię Słuchu oraz osoby przez nich upoważnione do odbioru dzieci.

3. Wszelkich zmian w opracowanych procedurach dotyczących bezpieczeństwa dzieci w przedszkolu można dokonać z własnej inicjatywy lub na wniosek Rodziców, terapeutów właściciel Akademii.

Proponowane zmiany nie mogą być sprzeczne z prawem.



Procedura I

Procedura przyprowadzania dziecka na zajęcia terapeutyczne.

1. Dzieci przyprowadzane są na zajęcia przez rodziców/opiekunów prawnych lub osoby upoważnione. Są oni odpowiedzialni za ich bezpieczeństwo w drodze od domu na salę zajęciową.

2. Dziecko na zajęcia przyprowadzane są wyłącznie przez osoby pełnoletnie, mogące zapewnić mu bezpieczeństwo.

3. Rodzice osobiście powierzają dziecko terapeucie.

4. Rodzice odpowiedzialni są za rozbieranie dziecka oraz przyprowadzanie do odpowiedniej Sali.

5. Rodzice/opiekunowie prawni lub osoby upoważnione zobowiązani są przyprowadzić na zajęcia dzieci zdrowe i czyste.

6. Terapeuta może odmówić przyjęcia dziecka od rodzica/opiekuna prawnego jeśli ma ono widoczne symptomy choroby.

8. W przypadku zachorowania dziecka podczas zajęć terapeuta niezwłocznie powiadamia o tym przedstawiciela Akademii Słuchu oraz telefonicznie rodziców/opiekunów prawnych, których obowiązkiem jest odebranie dziecka z zajęć w celu zapewnienia mu opieki medycznej.

9. Obowiązkiem rodziców/opiekunów prawnych jest zgłoszenie wszelkich poważnych dolegliwości dziecka.



Procedura II

Procedura odbierania dziecka z zajęć.

1. Dzieci są odbierane z zajęć przez rodziców/opiekunów prawnych lub osoby upoważnione. Są oni odpowiedzialni za ich bezpieczeństwo w drodze zajęć do domu. W dokumentacji Akademii znajduje się upoważnienie do odbioru dziecka z zajęć.

2. Dzieci są odbierane jedynie przez osoby pełnoletnie pisemnie wskazane przez rodziców.

3. Dziecko odbierane z Sali zajęciowej, przygotowane do wyjścia jest przez rodziców/opiekunów prawnych lub osoby upoważnione.

4. Rodzice/opiekunowie prawni ponoszą odpowiedzialność prawną za bezpieczeństwo dziecka odebranego z zajęć terapeutycznych przez upoważnioną przez nich osobę.

5. Wydanie dziecka osobie upoważnionej przez rodziców nastąpi po wcześniejszym okazaniu przez taką osobę dowodu osobistego – opiekun zobowiązany jest do wylegitymowania tej osoby.

6. W przypadku telefonicznej prośby rodzica/opiekuna prawnego – upoważnienia słownego, terapeuta lub przedstawiciel Akademii zobowiązany jest wykonać telefon sprawdzający do rodzica i potwierdzić wcześniejszą informację. Zaistniałą sytuację należy odnotować.

7. Z terenu przedszkola można pozwolić dziecku odejść dopiero wtedy, gdy rodzic/osoba upoważniona dotarł na miejsce pobytu grupy.

8. Terapeuta ma obowiązek odmowy wydania dziecka, w przypadku gdy stan osoby odbierającej dziecko wskazuje na spożycie alkoholu, narkotyków, lub środków odurzających lub zachowanie tej osoby jest agresywne. W/w przypadku terapeuta ma obowiązek zatrzymać dziecko do czasu wyjaśnienia sprawy. Terapeuta zobowiązany jest do skontaktowania się z drugim rodzicem lub osobą upoważnioną do odbioru dziecka. O zaistniałym fakcie powinien zostać poinformowany przedstawiciel Akademii.

9. Żądanie rodziców dotyczące nieodbierania dziecka przez jednego z rodziców musi być poświadczone przez postanowienia sądu.


Procedura III

Procedura dotycząca przypadku, gdy rodzic/opiekun prawny notorycznie odbiera dziecko z zajęć po wyznaczonej godzinie zakończenia zajęć.

Terapeuta:

1. Powiadamia o tym fakcie przedstawiciela Akademii.

2. Dokumentuje powyższy przypadek w formie notatki służbowej i przekazuje ją przedstawicielowi Akademii wyznaczonemu przez właściciela organizacji.

Przedstawiciel Akademii – właściciel organizacji:

1. Wzywa na rozmowę wyjaśniającą rodzica/prawnego opiekuna, który łamie ustalone zasady odbierania dziecka z zajęć, powiadamia go o konsekwencjach takiego zachowania. Zobowiązuje go do podporządkowania się zasadom panującym w placówce.

2. W przypadku gdy rodzice/opiekunowie prawni wielokrotnie w miesiącu odbierają dziecko z zajęć po godzinach urzędowania właściciel Akademii ma prawo zwrócić się do najbliższej jednostki policji o rozpoznanie sytuacji rodzinnej dziecka.



Procedura IV

Procedura dotycząca przypadku, gdy terapeuta lub inny pracownik przedszkola podejrzewa, że dziecko z zajęć terapeutycznych odbiera osoba będąca pod wpływem alkoholu, narkotyków lub innych środków odurzających.

Terapeuta:

1. Nie wydaje dziecka i jednocześnie zawiadamia o zaistniałej sytuacji innego dorosłego członka rodziny, bądź kolejna osobę upoważnioną w karcie informacyjnej dziecka, którą zobowiązuje do niezwłocznego odebrania dziecka z zajęć terapeutycznych.

2. W przypadku odmowy odebrania dziecka przez inne osoby upoważnione do odbioru, powiadamia o zaistniałej sytuacji jednostkę policji.

3. Powiadamia właściciela/ przedstawiciela Akademii.

4. Po zakończeniu działań interwencyjnych sporządza notatkę służbową z zaistniałego zdarzenia i przekazuje ją dyrektorowi.

Przedstawiciel Akademii – właściciel organizacji:

1. Po rozpoznaniu przez Policję sytuacji domowej dziecka dyrektor i Policja podejmują decyzję o dalszym postępowaniu w sprawie.

2. Przeprowadza rozmowę z rodzicami/opiekunami prawnymi w celu wyjaśnienia zaistniałej sytuacji. Jeżeli powtarzają się przypadki, w których rodzic/opiekun prawny znajduje się pod wpływem alkoholu lub narkotyków, powiadamia o tym fakcie policję (dzielnicowego) –celem rozeznania sytuacji domowej i rodzinnej dziecka a następnie powiadamia sąd rodzinny.


Procedura V

Procedura dotycząca przypadku odbioru dziecka z zajęć przez rodziców rozwiedzionych, żyjących w separacji lub w związku partnerskim.

1. Terapeuta wydaje dziecko każdemu z rodziców, jeśli ma on zachowane prawa rodzicielskie, o ile postanowienie sądu nie stanowi inaczej.

2. Jeśli do placówki zostanie dostarczone postanowienie sądu o sposobie sprawowania przez rodziców/ opiekunów prawnych opieki nad dzieckiem, Terapeuta postępuje zgodnie z tym postanowieniem.

3. O każdej próbie odebrania dziecka przez rodzica/opiekuna nieuprawnionego do odbioru, Terapeuta powiadamia przedstawiciela/ właściciela Akademii i rodzica/opiekuna prawnego sprawującego opiekę nad dzieckiem.

4. W sytuacji, kiedy oboje rodzice wykonują władzę rodzicielską, a mimo to na terenie przedszkola dochodzi między nimi do sporów o odbiór dziecka, np.: kłótnie rodziców, wyrywanie sobie dziecka, itp.: Terapeuta lub właściciel Akademii powiadamia policję.

Procedura VI

Procedura w sytuacji nieodebrania dziecka z zajęć terapeutycznych lub zgłoszenia się po dziecko osoby niemogącej sprawować opieki.

1. Dziecko z zajęć terapeutycznych powinno być odebrane z zajęć terapeutycznych do 10 minut po zakończonych zajęciach.

2. W przypadku braku możliwości odbioru dziecka z placówki ( w ustalonym czasie - sytuacje losowe) rodzice/opiekunowie prawni zobowiązani są do poinformowania o zaistniałej sytuacji oraz do uzgodnienia innego sposobu odbioru dziecka.

3. W wypadku, gdy dziecko nie zostanie odebrane po upływie czasu pracy Akademii Terapeuta zobowiązany jest powiadomić telefonicznie rodziców/opiekunów prawnych lub osoby upoważnione do odbioru o zaistniałym fakcie.

4. Gdy pod wskazanymi numerami telefonów ( praca, dom, tel. komórkowy) nie można uzyskać informacji o miejscu pobytu rodziców/opiekunów prawnych lub osób upoważnionych Terapeuta oczekuje z dzieckiem w placówce 1 godzinę.

5. O zaistniałej sytuacji, Terapeuta powiadamia przedstawiciela Akademii - właściciela Akademii.

6. Przedstawiciel Akademii - właściciel Akademii podejmuje decyzje o poinformowaniu najbliższego komisariatu policji o niemożliwości skontaktowania się z rodzicami/opiekunami prawnymi dziecka.

7. W przypadku braku możliwości powiadomienia przedstawiciela Akademii - właściciela Akademii przedszkola Terapeuta podejmuje decyzję o powiadomieniu policji.

8. Z przebiegu zaistniałej sytuacji Terapeuta sporządza protokół zdarzenia podpisany przez świadków, który zostaje przekazany do wiadomości przedstawiciela Akademii - właściciela Akademii.


Procedura VII

Procedura dotycząca zapewnienia dzieciom bezpieczeństwa w budynku w którym odbywają się zajęcia terapeutyczne.

1. W czasie pobytu w budynku, dzieci przebywają w swoich salach zajęć pod opieką Terapeuty.

2. Terapeuci zobowiązani są do:

a) Codziennie przypominane są zasady właściwego zachowania się dziecka podczas pobytu na zajęciach ( w budynku, na spacerze, na placu przedszkolnym) oraz do egzekwowania przestrzegania ustalonych zasad.

b) Za każdym razem przed wyjściem grupy z budynku Terapeuta przypomina dzieciom umowy dotyczące bezpiecznego przebywania na świeżym powietrzu (np.: nieprzyjmowanie niczego od osób nieznanych, niedotykanie znalezionych przedmiotów, powiadamianie osoby dorosłej o zauważonym niebezpieczeństwie, nie oddalania się od

grupy, przychodzenia na zbiórkę na wezwanie Terapeuta, zabawy w wyznaczonych granicach.)

c) Podczas wychodzenia dzieci z sali, Terapeuta zobowiązany jest do ustawienia ich w pary przy wężu lub umieszczanie w wózkach, przeliczenie ilości dzieci, a po wyjściu z dziećmi z sali, poleca innej osobie sprawdzanie czy wszystkie dzieci opuściły salę.

3. W przypadku przebywania w sali więcej niż jednej grupy, wszystkie Terapeutki czuwają nad bezpieczeństwem swojej grupy, obserwując pozostałe dzieci i obowiązkowo reagują w sytuacjach zagrożenia, bądź niewłaściwego zachowania dzieci.


Procedura VIII

Procedura dotycząca zapewnienia dzieciom bezpieczeństwa podczas zajęć dodatkowych.

1. Podczas zajęć dodatkowych organizowanych przez Akademię Słuchu za bezpieczeństwo dzieci odpowiada osoba prowadząca te zajęcia.

2. Za bezpieczeństwo dzieci uczestniczących w zajęciach dodatkowych, wymagających opuszczania przez dzieci sali, odpowiada prowadzący zajęcia od chwili zebrania dzieci zapisanych na dane zajęcia do momentu przyprowadzania ich z powrotem i oddanie pod opiekę opiekunowi grupy.

3. Podczas zajęć dodatkowych dzieci pozostają pod opieką osoby je prowadzącej do momentu przekazania dzieci Terapeucie, który ma sprawować opiekę nad nimi.

4. W przypadku konieczności opuszczania sali zajęć przez opiekuna prowadzącego zajęcia dodatkowe, opieka przekazywana jest Terapeutce, która prowadzi dzieci do ich grupy.


Procedura X

Procedura dotycząca zapewnienia dzieciom bezpieczeństwa w przypadku wystąpienia pożaru.

Terapeuta:

1. Przyjmuje sygnał alarmowy o wystąpieniu zagrożenia pożarowego.

2. Przerywa zajęcia, zbiera grupę.

3. Przyjmuje decyzję przedstawiciela Akademii - właściciela Akademii co do sposobu działania:

a) przejście w rejon bezpieczny;

b) czas ewakuacji;

c) kierunek ewakuacji;

d) sposób ubrania i wyposażenia dzieci.

4. Niezwłocznie, w sposób zorganizowany wyprowadza grupę w rejon ewakuacji.

5. Powiadamia przedstawiciela Akademii - właściciela Akademii /osobę kierującą ewakuacją/ o stanie grupy w rejonie

ewakuacji.

6. Wykonuje dalsze polecenia przedstawiciela Akademii - właściciela Akademii /osoby kierującej ewakuacją/.

7. Terapeuta odpowiada za bezpieczeństwo dzieci, z którymi ma zajęcia w momencie wszczęcia alarmu. W razie ewakuacji Terapeuta ustawia dzieci parami, sprawdza łazienkę czy nie pozostały tam dzieci. Terapeuta wyprowadza dzieci w zwartej grupie drogami nakazanymi przez oznakowanie ewakuacyjne na wskazane miejsce poza budynkiem. W czasie ewakuacji kontroluje stan grupy i jej zachowanie, nie oddala się od swojej grupy pod żadnym pozorem.

Przedstawiciel Akademii - właściciel Akademii /OSOBA UPOWAŻNIONA LUB WYZNACZONA/:

1. Podejmuje decyzję o przeprowadzeniu ewakuacji dzieci, mienia oraz sposobie gaszenia pożaru .

2. Odpowiada za bezpieczeństwo przeprowadzenia ewakuacji dzieci.

3.Ewakuację na wypadek pożaru lub innego niebezpieczeństwa należy prowadzić

w następujących etapach:

a) ogłoszenie alarmu o pożarze lub innym niebezpieczeństwie,

b) zaalarmować straż pożarną,

c) przystąpić do ewakuacji dzieci zgodnie z planem ewakuacji,

d) przystąpić do gaszenia pożaru przy użyciu podręcznego sprzętu gaśniczego (gaśnice, koce gaśnicze).

Należy pamiętać, że na terenie przedszkola powinny być wyznaczone osoby odpowiedzialne za ewakuację i posiadać ukończone szkolenie z tego zakresu.



Procedura XI

Procedura dotycząca zapewnienia bezpieczeństwa podczas zajęć organizowanych na świeżym powietrzu.

1. Terapeuci udające się z dziećmi na spacer, pieszą wycieczkę na pobliskie tereny dokonuje wpisu do rejestru wyjść, skrupulatnie wypełniając dane,

2. Terapeuta dokonuje wpisu przed wyjściem z zajęć terapeutycznych,

3. W trakcie trwania spaceru lub wycieczki na pobliskie tereny, nadzór nad dziećmi sprawują Terapeuci

4. Odpowiedzialność za zdrowie i życie dzieci podczas spacerów i wycieczek ponoszą Terapeuci.

5. W czasie trwania wycieczki pieszej lub spaceru, podczas przejść w pobliżu jezdni, osoby opiekujące się dziećmi asekurują je idąc od strony ulicy.

6. Przed każdym przejściem prze ulicę, Terapeuta jest zobowiązany zatrzymać grupę i przypomnieć dzieciom zasady bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię.

7. Przejście przez ulicę odbywa się tylko w wyznaczonych miejscach, dzieci przechodzą sprawnie, parami, Terapeutki i pomoce asekurują grupę,

8. Dzieci podczas spacerów, poruszając się przy ulicy mają obowiązek mieć założone kamizelki odblaskowe.


Procedura XII

Procedura dotycząca sytuacji gdy podczas zajęć zdarzy się dziecku nieszczęśliwy wypadek.

1. Wypadek dziecka - nagłe zdarzenia powodujące uraz, wywołane przyczyna zewnętrzną, które nastąpiło w czasie pozostawienia dziecka pod opieką terapeuty.

Podczas lekkich obrażeń (otarcia, drobne skaleczenia, stłuczenia, ugryzienie przez osę, itp.)

Terapeuta:

  1. Udziela dziecku doraźnej pomocy przedmedycznej.

2. Zabezpiecza grupę,

3. Powiadamia przedstawiciela Akademii - właściciela Akademii przedszkola.

4. Powiadamia rodziców/opiekunów prawnych dziecka o okolicznościach powstania obrażeń.

Wspólnie ustala dalsze czynności: jeśli zachodzi potrzeba, godzinę odbioru dziecka z zajęć terapeutycznych w dniu zdarzenia.

5. Decyzję o noszeniu przez dziecko kolczyków, wisiorków, łańcuszków itp. w przedszkolu podejmują rodzice/opiekunowie prawni i oni ponoszą odpowiedzialność za ewentualne wypadki z tym związane.

Podczas poważnego wypadku Terapeuta:

1. Udziela dziecku doraźnej pomocy przedmedycznej.

2. Niezwłocznie powiadamia rodziców/opiekunów prawnych o nieszczęśliwym wypadku. Gdy zdarzenie nie zagraża życia dziecka i nie wymaga natychmiastowej interwencji lekarskiej wspólnie ustala dalsze kroki postępowania ( postępuje zgodnie z sugestią rodziców/opiekunów prawnych). Jeżeli zdarzenie zagraża dziecka i wymaga natychmiastowej interwencji lekarskiej wzywa Pogotowie Ratunkowe, a następnie powiadamia rodziców/opiekunów prawnych oraz przedstawiciela Akademii - właściciela Akademii.

3. Zabezpiecza grupę – prosi o nadzór inną osobę z najbliższej sali,

4. Zabezpiecza miejsce wypadku, aby wykluczyć dostęp osób niepowołanych,

5. Powiadamia przedstawiciela Akademii - właściciela Akademii placówki,

6. W dniu zdarzenia Terapeuta sporządza kartę wypadku, w której opisuje przebieg zdarzenia. Jeżeli wypadek zdarzy się w czasie wyjścia poza terenem przedszkola, wszystkie stosowane decyzje podejmuje Terapeuta.

Przedstawiciel Akademii - właściciel Akademii:

1. Zawiadamia o każdym poważnym wypadku współpracującego z przedszkolem specjalistę BHP,

2. O wypadku ciężkim lub śmiertelnym zawiadamia niezwłocznie prokuratora.

3. O wypadku, do którego doszło w wyniku zatrucia zawiadamia niezwłocznie państwowego inspektora sanitarnego,

4. Jeżeli wypadek został spowodowany niesprawnością techniczną urządzeń lub pomieszczeń przedstawiciel Akademii/ właściciel Akademii zabezpiecza je do czasu dokonania oględzin,

5. Powołuje członków zespołu powypadkowego.



Procedura XIII

Procedura postępowania z chorym dzieckiem podczas zajęć

(w tym np.: choroby zakaźne, wszawica, choroby przewlekłe np.: alergie pokarmowe, schorzenia wziewne, choroby serca, cukrzyca, epilepsja, epizody padaczkowe).

1. Rodzice/ opiekunowie prawni lub osoby upoważnione zobowiązani są przyprowadzić do przedszkola dzieci zdrowe i czyste. Dziecka chorego lub podejrzanego o chorobę nie należy przyprowadzać do przedszkola. Dzieci zakaźnie chore lub z objawami choroby (zakatarzone, przeziębione, z gorączką lub stanem podgorączkowym, kaszlące) nie mogą przebywać w grupie z dziećmi zdrowymi. Rodzic zobowiązany jest poinformować Terapeutę o wszystkich schorzeniach, na które cierpi dziecko.

2. W przypadku zachorowania dziecka na terenie przedszkola Terapeuta niezwłocznie powiadamia o tym przedstawiciela Akademii - właściciela Akademii przedszkola oraz rodziców/opiekunów prawnych, których obowiązkiem jest odebranie dziecka z zajęć terapeutycznych w celu zapewnienia mu opieki medycznej,

3. Obowiązkiem Terapeuty jest natychmiastowe telefoniczne wezwanie rodziców/opiekunów prawnych, jeśli zaobserwuje u dziecka widoczne symptomy choroby, np.: podwyższoną temperaturę od 37, 3 stopnie C, zmiany na skórze ( wysypka, zaczerwienienia, zmiany ropne, ropne zapalenie spojówek, wyraźne zmiany w zachowaniu dziecka – zmęczenie, poirytowanie, płacz, (częstszy niż zwykle), problemy z oddychaniem spowodowane katarem, kaszlem, bólem gardła oraz biegunkę, wymioty),

4. Rodzice/ opiekunowie prawni mają obowiązek odebrać dziecko z zajęć terapeutycznych w najkrótszym czasie po otrzymaniu informacji o stanie zdrowia dziecka.

5. Obowiązkiem rodziców/opiekunów prawnych jest zgłaszanie wszelkich poważnych dolegliwości dziecka i udzielanie wyczerpujących informacji na ten temat (alergie pokarmowe, wziewne i inne należy zgłaszać wyłącznie pisemne dołączając zaświadczenie lekarskie, choroby przewlekłe np.: cukrzyca, epilepsja, epizody padaczkowe). Informacja o dziecku dotycząca w/w dolegliwości znajduje się w dokumentacji Akademii. Zgłoszenia są dokonane przez rodziców/opiekunów prawnych wyłącznie w formie pisemnej z dołączonym zaświadczeniem lekarskim.

6. W przypadku choroby przewlekłej u dziecka na rodzicach/opiekunach prawnych spoczywa obowiązek przekazania opiekunowi na piśmie szczegółowej i wyczerpującej informacji na temat choroby dziecka oraz wynikających z niej ograniczeń w funkcjonowaniu w grupie rówieśniczej.

7. W przypadku występowania chorób przewlekłych rodzic omawia z opiekunem sposób udzielania pomocy w stanach zagrożenia zdrowia np.: sposób ułożenia dziecka do czasu lekarza lub rodzica, zapewniając w miarę możliwości spokój i bezpieczeństwo.

8. Rodzice/opiekunowie prawni mają obowiązek zgłaszania Terapeucie lub przedstawicielowi Akademii wszystkich przypadków zachorowania dzieci na choroby zakaźne.

9. Przedstawiciel Akademii/ Właściciel Akademii ma obowiązek poinformowania rodziców/opiekunów prawnych o przypadku wystąpienia choroby zakaźnej w grupie zajęciowej.

10. Terapeuta ma obowiązek umyć meble i zabawki środkami antybakteryjnymi podczas wystąpienia choroby zakaźnej. Fakt wykonania dezynfekcji należy odnotować w zeszycie dezynfekcji.

11. Dalsze działania w takiej sytuacji Przedstawiciel Akademii/ Właściciel podejmuje zgodnie z wytycznymi Sanepidu,

12. W przypadku wystąpienia u dziecka choroby zakaźnej przedstawiciel Akademii/właściciel ma prawo żądać od rodzica/ opiekunów prawnych, a rodzic/opiekunowie prawni są zobowiązani do przedłożenia zaświadczenia lekarskiego potwierdzającego zakończonego leczenia.

13. Wszawica:

a) przedszkole bezzwłocznie powiadamia rodziców/opiekunów prawnych o wystąpieniu wszawicy,

b) obowiązek wykonania zabiegów w celu skutecznego usunięcie wszawicy spoczywa na rodzicach/opiekunach prawnych,

c) w momencie wystąpienia u dziecka wszawicy, nie może ono uczestniczyć w zajęciach przedszkolnych do momentu jej wyleczenia.

14. Terapeuci na bieżąco mają obowiązek informować rodziców/opiekunów prawnych o samopoczuciu dziecka lub zauważonych zmianach w zachowaniu w czasie pobytu na zajęciach.

15. Personel Akademii Słuchu powinien zostać przeszkolony w zakresie niezbędnej wiedzy dotyczącej zasad udzielania pierwszej pomocy dzieci.

16. W sytuacjach nagłych (utrata przytomności, zasłabnięcia i omdlenia, złamania, krwotoki, zwichnięcia, urazy, ciała obce w nosie, gardle, oku, uchu, ukąszenia i użądlenia, oparzenia i odmrożenia, zatrucia) Terapeuta jest zobowiązana do podjęcia działań związanych z udzieleniem pomocy przedmedycznej w zakresie posiadanych umiejętności oraz wezwania Pogotowia Ratunkowego, a także zawiadamia rodziców/opiekunów prawnych i przedstawiciela Akademii - właściciela Akademii o zaistniałym zdarzeniu.

17. Pracownicy przedszkola nie podają leków np.: przeciwbólowych, syropów, witamin, antybiotyków, leków dla dzieci przewlekle chorych. Czynności w ramach pierwszej pomocy przedmedycznej mogą sprowadzać się wyłącznie do poinformowania rodziców/opiekunów prawnych i przedstawiciela Akademii - właściciela Akademii, w razie konieczności pogotowia ratunkowego, zapewnienia bezpieczeństwa i podjęcia w miarę możliwości i środków, czynności opatrunkowych i zapobiegających pogłębieniu urazu.

Terapeuci:

1. Odpowiadają za zdrowie i bezpieczeństwo podopiecznych.

2. Stosują się do obowiązujących procedur.

3. Informują rodziców o stanie zdrowia i samopoczucia dziecka.

4. Prowadzą działania prozdrowotne.

Przedstawiciel Akademii - właściciel Akademii:

1. Monitoruje wykonanie zadań związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa dzieciom, w tym ochronę zdrowia dzieci.

2. Podejmuje starania w celu zorganizowania w przedszkolu profilaktycznej opieki zdrowotnej dla dzieci.


Procedury obowiązują od 7.03.2024r.